Jednou, když jsem pracoval pro nadnárodní společnost, jsem řešil problém, jak získat klienta, kterého měla dlouhá léta /více než 5 let/ konkurence.
Všimnul jsem si, že areál této firmy sousedí s areálem našeho zákazníka, který používal naše produkty a byl s nimi spokojen.
Nikdo se o našeho zákazníka moc nezajímal, protože tam nebyly žádné problémy. Spřátelil jsem se s jedním manažerem, který měl naše produkty ve svém oddělení na starosti. Časem jsem zjistil, že tento manažer chodí do stejné restaurace, jako někteří manažeři zákazníka konkurence. Dokonce se znali a občas spolu seděli u stolu. Vůči sobě totiž obě firmy byly v kooperujícím postavení.
Požádal jsem mého již známého, aby na obědě promluvil o svých dobrých zkušenostech s našimi produkty před manažerem z druhé firmy. No a za nějaký měsíc vypsala tato firma výběrové řízení, které se mi podařilo „zázrakem“ vyhrát. A za rok jsme dostali automaticky druhou objednávku na další rozšíření. Pokaždé šlo o více než milion korun.