Získání nového klienta – pomocí spojence

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jednou, když jsem pracoval pro nadnárodní společnost, jsem řešil problém, jak získat klienta, kterého měla dlouhá léta /více než 5 let/ konkurence.

Všimnul jsem si, že areál této firmy sousedí s areálem našeho zákazníka, který používal naše produkty a byl s nimi spokojen.

Nikdo se o našeho zákazníka moc nezajímal, protože tam nebyly žádné problémy. Spřátelil jsem se s jedním manažerem, který měl naše produkty ve svém oddělení na starosti. Časem jsem zjistil, že tento manažer chodí do stejné restaurace, jako někteří manažeři zákazníka konkurence. Dokonce se znali a občas spolu seděli u stolu. Vůči sobě totiž obě firmy byly v kooperujícím postavení.

Požádal jsem mého již známého, aby na obědě promluvil o svých dobrých zkušenostech s našimi produkty před manažerem z druhé firmy. No a za nějaký měsíc vypsala tato firma výběrové řízení, které se mi podařilo „zázrakem“ vyhrát. A za rok jsme dostali automaticky druhou objednávku na další rozšíření. Pokaždé šlo o více než milion korun.

 

Další články