JAK JEDNODUŠE ZVÝŠIT EFEKTIVITU B2B OBCHODU ? KROK 4

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Čtvrtou oblastí je oblast zdrojů.

Oblast zdrojů je další z velmi důležitých složek zdraví podniku – pokud se jich nedostává, vede to k všeobecné frustraci.

Začátkem je dobrý nápad = VIZE (krok 1), který je rozpracován do konkrétních akčních plánů (krok 5) a pokud existují již klíčoví lidé (krok 2) a dobrý motivační systém (krok 3), tak se peníze = ZDROJE (krok 4) shánějí daleko lépe.

Další mozností je pak zvyšování prodeje, tedy analýza stávajícího stavu, návrhy na zvýšení efektivity a produktivity obchodu apod. Ne vždy to však lze ufinancovat stávajícím způsobem.

Řešením jsou rozvojové plány, finanční plány, plány cash- flow, plány prodeje – to vše vede k dobrým podkladům, které přesvědčí banky nebo investory či partnery.

Motto: Finance jsou krví podnikání.

Z praxe:

V jednom případě rekonstrukce firmy bylo nutné začít přeúvěrováním firmy tak, aby bylo dost volných prostředků na realizaci větších zakázek. Firma byla jinak v zisku, ale nemohla brát větší zakázky, protože dosavadní financování nebylo dostatečné. Zároveň se změnou banky se podařilo zrušit osobní směnky společníků. Tak jsem vyřešil dva problémy naráz.

 

Další články